Selvbetjening

Første gang du besøger selvbetjeningen, skal du oprettes som bruger.

Brugeroprettelsen sker ved at trykke på “Login” knappen i menuen til højre og herefter trykke på “Opret mig som bruger” under teksten til højre for cpr nummer boksen.

Når du kontakter klinikken, skal du gøre det på det cpr.nr. som spørgsmålet eller bestillingen vedrører, da al kommunikation går direkte til journalen.

Når du skal have svar på en prøve eller undersøgelse, skal du henvende dig til os med anmodning om svar.

Vi tilstræber at svare inden for 3 hverdage. Men vær opmærksom på, at denne service ikke er til akutte spørgsmål.

Ved behov for akut hjælp skal du ringe på telefon 75 15 30 88

Vi håber, at du får glæde af denne vej til at kommunikere med os.

Måske bliver køen ved telefonen dermed lidt kortere.

Under brugeroprettelsen skal du udfylde en række oplysninger om dig selv, det er vigtigt at du udfylder e-mail feltet med en gyldig e-mail adresse, da vi bruger denne mail adresse til at sende et aktiveringslink og senere til at give dig besked, når der er svar på e-portalen fra din læge.

Når du har udfyldt brugeroprettelses skemaet, og har trykket på “opret mig”, modtager du kort efter en mail fra “noreply@besoeglaegen.dk”. Mailen sendes til den email-adresse du angav, da du oprettede dig som bruger.

Tryk på aktiverings-linket i mailen – et nyt vindue vil nu åbne sig og du vil her kunne se, at din bruger er vellykket aktiveret.
Du kan nu logge ind på e-portalen med dit brugernavn (CPR-nummer) samt dit PASSWORD (det du netop har oprettet, da du registrerede dig som bruger). Du vil så modtage en mail med en aktiveringskode hver gang du logger ind med CPR-nummer og password. Du kan med fordel bruge dit Nem-ID i stedet for.

Når det er første gang du bruger e-portalen, har du kun rettighed til en begrænset del af portalen, du kan få yderligere rettigheder ved at kontakte din læge. Som udgangspunk har man altid rettighed til at sende beskeder til sin læge, forny recepter og forespørge om en tid.